Guidelines en Veelgestelde Vragen voor horeca en B2B

Algemene informatie


PLNT is een vertical farm in Antwerpen. Onze focus ligt op het kweken van bladgroenten, en daarnaast kruiden en eetbare bloemen in diverse climate-controlled ruimtes, het hele jaar door.


We zaaien, kweken, oogsten, verpakken en leveren onze producten zelf en proberen dit op de meest duurzame manier mogelijk te doen. (meer informatie hier)


Op dit moment leveren we onze producten aan restaurants, lunch- en koffiebars, cateraars, evenementen, kantoren, zelfstandige professionals, thuisgebruikers en één heel blij caviaatje.



Het kweken van onze producten


Elke plant heeft een minimale tijd nodig om te kiemen en te groeien tot een bepaalde grootte. Voor bladgroenten kun je rekenen op minimaal 14 dagen groeitijd (van zaaien tot oogst), 7 tot 10 dagen groeitijd voor microgreens, en minimaal 30 dagen voor kruiden. Deze cijfers staan allemaal vermeld in onze productlijst, en zijn onderverdeeld in diezelfde categorieën.

Elke maandag en donderdag halen we de volgroeide planten uit hun verticale omgeving. We oogsten en verpakken onze producten om ze binnen 24 uur bij jou te bezorgen.

Later op diezelfde maandagen en donderdagen is er weer ruimte vrij voor trays met een verse lading zaden of zaailingen. Op zoek naar nieuwe ingrediënten? vraag het gerust! We contacteren onze leveranciers om die ene specifieke PLNT te vinden!

Beschikbaarheid van onze producten


Onze kweekruimte is zeer compact en klein (+/-80 vierkante meter). We zoeken voortdurend naar manieren om de output van onze kweekruimte te maximaliseren, maar dit betekent echter wel dat bepaalde producten in ons gamma niet direct beschikbaar zijn om te oogsten, of beperkt zijn in hoeveelheid.

Om een voorbeeld te geven: restaurant X bestelt op maandag 125 gr ‘mexicaanse dragon’, maar op donderdag vraagt restaurant Y om 500 gr ‘mexicaanse dragon’. Omdat dit kruid niet in grote hoeveelheden beschikbaar is, moeten we het laten teruggroeien en zijn we minstens twee weken later pas in staat om de verse scheuten te oogsten. Toch kunnen we met de juiste communicatie en voorbereiding een consistente levering garanderen.

We begrijpen dat menu’s en gerechten vaak veranderen, maar als je een bepaald product nodig hebt, zorg er dan voor dat je dit op tijd laat weten.

Levertijden

Onze gewassen worden ongeveer 12 tot 24 uur voor levering geoogst. We oogsten op maandag en donderdag. Dit betekent dat je je bestelling op de dagen daarna kunt verwachten:

  • Dinsdag 10-13u
  • Vrijdag 10-13u

We leveren alles per bakfiets of fietskoerier. Afhankelijk van je locatie op onze route kan de levering vroeger of later zijn. Meer info nodig? Vraag het gerust!

We maken uitzonderingen op deze dagen, maar alleen als we het beiden eens zijn en je ons minimaal 10 dagen van tevoren op de hoogte stelt.

Hier zijn enkele voorbeelden van uitzonderingen:

  • Je bedrijf gaat weer open na een sluiting/vakantie. Bijvoorbeeld: je begint op maandag, maar je hebt geen verse producten om mee te werken. We kunnen je bestelling op maandagochtend tussen 10 en 11 uur bezorgen, als je ons 10 dagen van tevoren op de hoogte stelt.
  • Je bedrijf is gesloten op de dagen waarop we leveren. Bijvoorbeeld: je bedrijf is geopend van donderdag tot en met zondag, maar je hebt op donderdag geen verse producten. Als je locatie dicht bij onze farm is, leveren we graag in de middag.

In ieder geval zoeken we samen naar een oplossing. Just ask!



Bestellen


We vinden het fijn als je je bestelling uiterlijk 24 uur voor levering kunt doorgeven. Raadpleeg onze levertijden voor meer informatie. Dit 24-uursvenster geeft ons de tijd om te kijken of de door jou bestelde producten beschikbaar zijn.


We zullen je bestelling altijd eerst bevestigen voordat deze wordt verzonden. Als een bepaald product niet beschikbaar is of slechts in kleine hoeveelheden beschikbaar is, hoor je dat ook zo snel mogelijk.


Elke plantensoort reageert anders op ons verticale teeltsysteem en kan mooie of minder mooie resultaten opleveren. Het gaat gelukkig niet vaak mis, maar begrijp dat onze oogst soms mislukt door onvoorziene factoren. We zullen je zo snel mogelijk op de hoogte stellen als dit zich voordoet.


Hoe te bestellen


  • Neem contact met ons op via WhatsApp – wij maken een kleine chatgroep met jou, je collega’s en twee teamleden van ons. Naar onze mening is dit momenteel de gemakkelijkste en snelste manier om te communiceren, vragen te stellen en directe feedback te krijgen voor elke bestelling die je plaatst.
  • Stuur een e-mail – iets langzamer, maar een goede betrouwbare optie. We proberen binnen het uur te antwoorden op werkdagen (ma-vrij 09:00-17:00 uur), en iets langzamer voor en na die uren.
  • Een telefoontje – niet onze voorkeur, maar zeker een goede optie als je dringende vragen hebt!
  • We controleren geen social media-accounts voor bestellingen, raadpleeg dus bovenstaande opties.

Problemen


Als er problemen ontstaan, neem dan direct contact op met ons team. We streven ernaar alles direct en bij voorkeur dezelfde dag op te lossen. We staan heel open voor jouw feedback en gebruiken dit om onze bedrijfsvoering voortdurend te verbeteren.


  • problemen met de levering (er is iets misgegaan met of tijdens de levering van de dozen/containers/planten – er ontbreekt iets)
  • problemen met de producten (er is iets mis met de planten)
  • communicatieproblemen (ik kan geen contact met jullie opnemen)
  • betalingen en facturering (ik kan om een of andere reden niet betalen)
  • anders (je bent verliefd op onze planten, maar ze houden niet van jou)

Nieuwe Klanten


Geen idee waar te beginnen? Bel ons en kom langs voor een bezoek! We ontvangen je met open armen, koffie, een rondleiding in de vertical farm en een tasting van onze verse producten.



Wanneer is PLNT beschikbaar


We zijn op de farm aan het werk op de volgende dagen, niet in het weekend.


  • Maandag: 0900-1700u
  • Dinsdag: 0900-1700u
  • Woensdag: ergens tussen 0900u-1400u
  • Donderdag: 0900-1700u
  • Vrijdag: 0900-1600u

Dit zijn niet onze officiële openingstijden, maar de tijden waarop wij aanwezig zijn op de farm. Maak eerst een afspraak voordat je ons bezoekt – via e-mail of telefoon.

Communicatiekanalen zoals WhatsApp en e-mail zijn altijd open, dus aarzel niet om op de vreemdste tijden contact met ons op te nemen. We begrijpen dat je ook laat werkt.